lássuk a medvét!
Eljött a nagy nap, nekikezdtünk az összeszerelésnek.
Hogyan kell összerakni egy nagy gépet? Hát úgy, ahogyan az
szét lett szedve, csak visszafelé! Naigen! Csak szépen, újrafestett állapotában
egy kicsit azért odafigyelősebb. És a szétbontásnál ugye azért van, amit csak
le kell feszíteni, míg az összerakásnál ugyanezt a rész nem lehet „csak rá kell
feszíteni” módon végezni.
Ez okozott is némi zavart. Főleg, hogy a gép legfontosabb
összeillesztési pillanata az volt, amikor az ellensúly már rögzítve volt a
nyomó (hátsó) tégelyhez, a papír (elülső) tégely pedig a forgatókarokhoz, és a
kettőt kellett egy főtengelyjel összebiggyeszteni. Hátul kb 130kg, elöl 70kg.
És minden pontosan illeszkedik, tehát nem ikeabútorosan össze kell
csavarozni-kalapálni-feszíteni, hanem egyből jól kell.
És amikor a fő részek megvannak, akkor jönnek a kisebbek
felszerelése, 6 millió számozott csavarral. Izgi volt. Azért is, mert még
mindig van 6 csavar, aminek nem találni a helyét, pedig biztosan a gépben volt
valahol. Mégjobb, hogy már nincs menet sem, ahova lehetne próbálkozni. :)
Jaigen! A hengerek. A felújítás egyetlen része, amit -
érthető okokból - mi nem tudtunk elvégezni, az a hengerek újragumizása volt.
Ezt a Csepel Művek területén lévő hengergumizókkal kellett megoldatni. Na,
mindenkinek nagyon ajánlom, hogy egyszer ugorjon be a művek területére. Kicsit
3. világbeli hangulat van, de még sok 60-70 éves épület áll, és egészen
elképesztő, hogy mekkora gyártelep volt az régen. Azért a kalandvágyók vigyenek
3 napi hideg élelmet, mert a belső utcák vasipari dolgokról, a régi munkafázisok
elhelyezése szerint vannak elnevezve (Iparvágyány u., Acélcső u.,
Könnyűfémforma-öntő u., Öntöde u., Öntő u., Színesfém u., Lakatos u., stb ) és
a laikusnak ez olyan szinten összekeverhető, hogy az csak na.
a régi és az új gumi
az egyetlen
módosított minta
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.