a sztori
A nyugat-német Ausburgban születtek meg a ’60-as, ’70-es
években az Asbern-ek. A mi Asbernünk pedig valószínűleg első tulajdonosként egy
holland grafikushoz, Toon Wegner-hez került, aki 2010-es haláláig rendszeresen
dolgozott rajta. Majd özvegye eladta a gépet egy szintén holland úrnak, aki 77 évesen úgy érezte, hogy végre valóra válthatja álmait, és nyomtathat majd
kedvére… Ám 2 év múlva rájött, hogy már túl öreg az álmaihoz, illetve
nyomtatott egyet, de mivel jó barátja volt Toon-nak, így nem akarta, hogy az ő
halála után a gép elkallódjon, elvesszen, rossz kezekbe kerüljön, így inkább az
eladása mellett döntött.
És hogy mennyire különleges gépek ezek: Másnap, amikor
nyélbe ütöttük a dolgot és a holland úr írt, hogy már a miénk a gép, Toon
Wegner özvegyétől kapott egy mailt, amiben arról érdeklődött, hogy igaz e, hogy
eladja a gépet. Nyomonkövetés, mi?!
Toon Wegner, világhírű holland grafikus a mi gépünket használja! :)
tök jó, hogy vihetjük
ki a gépet, amit múltkor hoztunk be
Szóval nekünk ugye bent volt még az a gép, amit 5-en
hurcibáltunk be és majd ki kell újra hozni, hogy a helyére bekerülhessen az
Asbern… Miután kikerült, már semmi más dolog nem volt, mint várni az új
csöppség érkezését.
Érdekes módon, a próbázónk 1 évvel öregebb volt az
Asbern-nél, ám a két világ (keleti-nyugati) technikai szintkülönbsége
tökéletesen megmutatkozott rajta. Mind a kettő teljesen jól ellátta a célt,
amire készültek, csak míg itthon nem volt ajánlott házinyomdászkodni, addig
nyugaton kb direkt erre a célra (is) fejlesztették ki ezt a géptípust.
620kg lett, maradhat?
Mivel vállaltuk a szállítás leszervezését, így az összes
szervezési macera itt csapódott le. Információs hátszéllel persze gyorsabb volt,
de azért még így is eléggé rázós, amikor kiderül, hogy nagy kamion nem mehet be
a holland városka lakónegyedébe, azaz egy kisebb kocsinak kell oda mennie.
Viszont azokon meg nincs daru, emelő, emelőfal, semmi, így azt ott kell
szerezni. Ja, innen szerezzünk oda egy emelőt.
Az egész kinti mizéria végül úgy zárult, hogy mikor vázoltam
az eladónak a szállítás/felpakolás problémáit, akkor MELLESLEG megemlítette,
hogy ad egy 5 euróst a szomszédban lévő TARGONCÁSNAK és az akkor majd pikk-pakk
feldobja a kocsira a gépet… hát… egyből nem is az emelőfalas kocsit küldtük,
hanem a csak sima platós.
Itt mi úgy éltük meg a dolgot, mintha a piramisokat kéne a
Kopszi-gátra átrakatni a Holdról, míg ott, Hollandiában egy hangulatos
sufnipakolás lehetett a dolog. A magyar kamionos meglepődve újságolta, hogy
amikor megérkezett, a holland úr megkávéztatta, megsütikéztette, míg a
targoncás oda nem ért.
Aztán már sima ügy volt… letenni a kertben. Mert utána
jöhetett még az a bizonyos 4 lépcsőfok, ami a műhelybe vezet. És ugye ha rámpát
építettünk volna ezekre a lépcsőkre, hogy „legurítsuk” rajta a kerekekre rakott
gépet, akkor az lecsúszva, a súlya miatt nemes egyszerűséggel a ház hátsó falán
ki is jött volna. Persze nem, de azért átrendezte volna a dolgokat.
Úgyhogy végül 6 erőember, erős kínlódással, de sikeresen beküzdötte
a gépet.
az Asbern és a próbázó - várják a szállításokat
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.